4½ loppisar

Dagen har, tillsammans med Anne, spenderats mestadels i byarna kring Vetlanda. Varför då?
Loppisrundan såklart!

Vi började dagen med att besöka Målilla bagageloppis och där köpte jag en massa fina grejer av Malins mamma samt en bordslampa på ett annat ställe. Sedan tog vi med oss Malin och besökte hennes mammas fina "lekstuga" som jag anser ska vara ett museum!! Helt otroligt!

Sedan for vi vidare mot Holsbybrunn. Där finns en loppis som drivs av ortens frikyrka, hehe. Mycket sevärt!

Nästa loppis fanns i Fageräng på andra sidan stan. Upplevelsen där var, hmm, annorlunda. Grejer överallt. En kartong kunde innehålla allt från rostiga spikar och bildelar till porslin och leksaker -och kartongen kunde stå bland möblerna! :)

Klicka på bilderna för att se dem större!!

MASSOR av grejer, överallt. Ja, jag vet inte hur jag ska förklara stället rättvist, tror ni får ta och åka dit och skaffa er en egen uppfattning! Visst kan man fynda där, absolut, om man kan sålla ut detaljerna. När jag och Anne kom in såg vi bara en enda stor sörja av grejer. HUR skulle vi kunna sortera ut guldkorn här?! Jag fick med mig lite smått och gott, Anne fick med sig rådjurshorn. ;)

Vi var lite missnöjda med sista besöket ändå, så mycket intryck, så mycket grejer, men vi köpte nästan ingenting. Så vi bestämde oss för att göra ett sista försök och svängde in i Holsbybrunn till ytterligare en loppis en bit utanför, som vi sett på en skylt vid vägen. Och vad finner vi där månntro? Ett paradis inlindat i lummig lövskog! Jisses amalia, vilket ställe, så vackert!! Och vilken mysig liten loppis. I ett gårdshus fanns det, intill ett STORT 1800-talshus. Allt var i fint skick, lätt överskådligt, billigt och perfekt för oss! Med oss därifrån hade vi allt från en liten gammal kopparkittel och gamla ramar till nästintill nya babymonitors! :) Dit kommer jag att åka igen.


Ursäkta den dåliga bildkvaliteten. Här är en del av allt småpill jag köpt (förutom kakfatet och glasburkarna längst ut, dom hade jag innan)! Mycket av detta ska få pryda lite nya hyllor jag ska sätta upp lite här och var. Mycket ska målas om, mycket ska fixas och donas med innan det kommer upp. Ni ska få se!

 

 

Allt som allt är jag mycket nöjd med dagen!
Supertrevligt sällskap, superbra väder, supergod Mc Donaldsmat och supermånga fynd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0