En titt in i härligheten?

Sorterade alla textilier i min kista ikväll. Det var en salig blandning, trodde jag. Men nja, se själv (allt är inte med, detta är ungefär hälften av allt jag fick med mig):


7 st stora vita dukar av blandad sort.
16 st linnehanddukar med initialerna "SH" (farmors bror), en med "LH" (farmor).
14 st lakan. Alla med spetsband, de flesta med initialer (alla initialer är från farmor & hennes syskon)
9 st kuddöverdrag med spets, broderade initialer och knytband.
3 st rullar med handknypplad spets.

 

 

Har gått omkring i huset och hittat lite prylar mm som jag gillar och som jag inte visat här... Håll till godo! :)


Ja, snart 100 år gammal almanacka, ifylld men ändå i nyskick!


Spänning i vacker kruka! Blir det några bananer, tro? Planterade om den för lite sen o nu har den tatt fart!


Farmors gamla underlägg! Hur vackra som helst!


Nya myshörnan!


Denna bild får avsluta bildvisningen! Ett Tradera-fynd!

 

Idag blev jag så sugen på att pynta och styra så jag köpte två hyllor och konsoller i grannstaden! Så nu ska här kollas tradera efter lite fina fynd. Dessutom har jag fått nys om att det vankas efterlängtad loppis-runda på lördag med Anne! Vi börjar resan i Målilla, där är det ju bagage-loppis och där kan man säkert fynda! Jag vet att en kompis mamma är där och säljer, och hon har en massa fina gamla grejer och en massa som hon gjort själv, allt sånt som jag gillar!! :)

 

Förresten så har jag fått dille på att baka! Bakade en sorts Pavlova-tårta till kalas igår med marängbotten innehållande rice crispies toppad med smörkräm, grädde och massa jordgubbar, muuums, sen gjorde jag chokladbrownies med chokladbitar i. Imorn ska jag i alla fall göra rabarber- och citronmuffins! Äckligaste upptäckten gjorde jag i rabarberlandet (nåja, land och land. I höstas bestämde vi oss för att bara ha en liten planta med rabarber så vi grävde upp och slängde således massor i komposten. Och ja, det satte ju fart på det hela och vi har nu en gigantisk rabarber-guldgruva i komposten. Ursäkta sidospåret. Äckliga upptäckten bestod av att alla rabarber var fulla med löss (bladen), men det är ju inget konstigt, med fyy så äckligt!!


Kommentarer
Postat av: Mie Svensson

det låter som man får titta in o kolla på allt fint ni har, smaka gott kaffe o nybakad kaka...;)

2011-07-04 @ 22:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0