Intresse, hobby eller livsstil?

Ja vad ska man kalla det vi håller på med?
Funderar på stilen vi skapar och tycker om. Den stilen är vår, inte kopierad utan delar har plockats ut bit för bit och lagts ihop med, vad vi anser, är snyggt. Det blandas hej vilt mellan gammalt, slitet, nytt, blankt, matt, metall, trä.. den röda tråden genom hela stilen är vitt. Allt ska absolut inte vara gammalt och/eller ommålat som många tycks tro, men nävars!

Vilken tur att sambo gillar samma som jag. Att inga konflikter uppstår när jag får en galen idé om att måla om något, att ställa upp gamla söndriga saker som prydnad osv. :)


Just nu är jag på jakt efter:
- Vit nyare tv-bänk där det allra mesta som DVDer, spel och kontroller går att dölja (i lådor, med dörrar osv).
- Matsalsmöbler (bord och minst 6 stolar), vita i gustaviansk stil helst, typ Axet eller ommålat Äpplet.


Vi har även smygstartat renoveringen på övervåningen. Därifrån har ni inte fått se så mycket (inget?) ännu! :) Men det kommer, var så säkra! Det blir höstens projekt!


Förresten, det är ju trevligt med kommentarer så att man känner såhär i början att ni är intresserade... *vissel* ;)

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag har nog inte varit uppe på er övervåning ens när jag tänker efter... :O

:S

2011-07-01 @ 13:16:28
URL: http://trasdockan.com
Postat av: Sanna

Det är fantastiskt att bloggen lever igen!

2011-07-01 @ 16:23:55
Postat av: Anonym

Vilket vackert vardagsrum ni har:)

2011-07-02 @ 16:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0